Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej BS24
System bankowości interetowej BS24 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.
Ze względów bezpieczeństwa po 5 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie na Infolinię Banku bądź poprzez zgłoszenie się do oddziału Banku.
Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:
- hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu
- kody jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu
Kod SMS generowany jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyty tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów. Za pomocą wiadomości SMS przesyłane jest również hasło aktywacyjne służące do pierwszego logowania. Można też wybrać hasło aktywacyjne wydawane w postaci wydruku w poufnej kopercie.
Treść przykładowych SMS:
- Twoje hasło do logowania to: xxxxxxxx. Twój telekod to: xxxxxx. Pamiętaj o bezpiecznym przechowywaniu tych danych! 2019-08-01 09:00
- ! 2021.03.01 09:25 Przelew na rachunek: 00 1930 1419 0000...0000 0000, do Kowalski Jan, kwota: 1,00 PLN, kod nr 1: xxxxxxxx. Chroń kod!
Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków. Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Ciebie i zalecamy, abyś zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę
- Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BPS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta
- Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania – podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby
- Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć. Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji. Hasło należy regularnie zmieniać
- Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem"
- Hasło musi mieć długość od 8 do 100 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę
- W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa
- Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki)
- Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach
Pamiętaj, że:
- Podczas logowania wpisuje się identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). System może poprosić także o podanie jednego kodu autoryzacyjnego. Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać kod jednorazowy, jest to spowodowane wymogiem dodatkowej autoryzacji w przypadku zmiany adresu IP. Natomiast gdy pojawi się strona, na której trzeba podać kilka kodów jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa. Jeżeli zaobserwujesz sytuację, która wzbudzi Twoje zaniepokojenie, prosimy o bezpośredni kontakt z Infolinią naszego Banku.
- W Internecie krążą e-maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do Klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach