Bank Spółdzielczy w Lubartowie w swojej działalności nie wykorzystuje oprogramowania umożliwiającego świadczenie usług zdalnej pomocy przy użyciu pulpitu zdalnego w kontaktach Bank – Klient. Tego typu narzędzia (programy) dają możliwość wykorzystania ich w atakach socjotechnicznych mających na celu wyłudzenie środków klientów przez niepożądane osoby.


 

06.10.2021 Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków!

Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku. Obecnie z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Podają się za pracowników Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.

Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:

  • podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
  • instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

W przypadku, gdy:

  • odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku
  • masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych
  • podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie

skontaktuj się z bankiem!

Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji.

Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.

Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

-------------------------

Szanowni Państwo,

 
z przyjemnością pragniemy poinformować, że w dniu 29.04.2021 r. została udostępniona pełna funkcjonalność Aplikacji BSGo dla wszystkich klientów bankowości internetowej.

Prosimy zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi Aplikacji BSGo.

Filmy instruktażowe Aplikacji BSGo

Filmy instruktażowe BS24 (Asseco CBP/EBP)

 

 Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe oferujące inwestycje w kryptowaluty i na rynku Forex   link...

Zachęcamy do zachowania czujności, zdrowego rozsądku oraz dużej ostrożności. Nie ulegaj presji, nie daj skusić się pozornie atrakcyjnymi ofertami, nie działaj pod wpływem chwili.

Zabezpieczenia w BS24 - "IP Intelligence"

W trosce o bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunkach bankowych udostępnianych poprzez Usługę Bankowości Internetowej BS24, został uruchomiony dodatkowy Pakiet Zabezpieczeń tzw. IP INTELLIGENCE polegający na ochronie przed nieuprawnionym dostępem do usług. Najnowsze zabezpieczenie polega na blokowaniu adresów IP, uznawanych jako adresy o niskiej reputacji - stanowiących zagrożenie

Opis działanie Pakietu IP Intelligence

1. Klient próbuje zalogować się na swoje konto bankowe.
2. BS24 w tym momencie weryfikuje adres IP komputera (sieci), z której Klient otwiera sesję logowania.
3. W przypadku poprawnej weryfikacji adresu IP, Klient może dokonać logowania.
4. W przypadku negatywnej weryfikacji adresu IP, Klient nie będzie mógł się zalogować, a na ekranie pojawi się komunikat:




Co zrobić jeśli weryfikacja adresu IP jest negatywna?

1. Jeśli korzystacie Państwo z dynamicznego adresu IP, to najprostszym wyjściem jest restart rutera i/lub modemu (postępować wtedy należy wg instrukcji przewidzianej dla danego modelu urządzenia), który po ponownym uruchomieniu przypisze nowy adres IP i wtedy można spróbować zalogować się do usługi.

2. Jeśli powyższe czynności nie dały pozytywnego rezultatu, to należy się skontaktować z Państwa dostawcą Internetu i wnioskować o zmianę adresu IP.

3. Jeśli korzystacie Państwo ze stałego adresu IP i sami nie możecie tego adresu zmienić, to konieczny będzie kontakt z Państwa dostawcą Internetu i prośba o zmianę adresu IP.

4. Jak sprawdzić adres IP swojego komputera - wpisać w wyszukiwarkę swojej przeglądarki internetowej frazę "mój adres IP" i wybrać jedną ze stron www z listy.

5. Sprawdzenie reputacji własnego adresu IP można dokonać na ogólnodostępnej stronie - "WEBROOT BrightCloud Threat Intelligence"

6. Indywidualny wniosek o zmianę reputacji adresu IP można składać, za pośrednictwem dostawcy Internetu lub we własnym imieniu, na następujących stronie - http://www.brightcloud.com/tools/change-request-ip-reputation.php

WAŻNE - Odblokowanie adresu IP, oznaczonego jako adres o niskiej reputacji, nie jest możliwe przez Bank.

Nowe zabezpieczenia korzystają z ogólnoświatowych list reputacji adresów, ze skanowaniem w czasie rzeczywistym i z 5-minutową aktualizacją puli adresów. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu zdecydowanie wzrasta odporność oferowanej Państwa klientom usługi bankowości internetowej i mobilnej na zaniedbania po stronie użytkownika. Jest ono również zgodne z zaleceniami Komisji Nadzoru Finansowego zawartymi w dokumencie „Rekomendacja dotycząca bezpieczeństwa transakcji płatniczych wykonywanych w Internecie przez banki, krajowe instytucje płatnicze, krajowe instytucje pieniądza elektronicznego i spółdzielcze kasy oszczędnościowo- kredytowe” .

....................................................

Usługa doładowania telefonów na kartę w godzinach 17:00 do 18:00 nie jest dostępna. W tym czasie prowadzone są prace związane z zakończeniem dnia.

....................................................

              W trosce o bezpieczeństwo Państwa danych oraz środków finansowych, prosimy, aby nie korzystali Państwo z komputerów z systemem Windows 7 (i starszych) do obsługi systemów bankowości elektronicznej.  14 stycznia 2020 r. firma Microsoft zakończyła świadczenie wsparcia dla systemu Windows 7. Oznacza to, że system ten nie będzie otrzymywał poprawek błędów bezpieczeństwa. Jeśli w przyszłości zostaną wykryte błędy bezpieczeństwa w Windows 7, nie będą one poprawione przez Microsoft. Komputery z tym systemem staną się łatwiejszym celem ataków cyberprzestępców. Może to prowadzić nawet do kradzieży środków finansowych.

Więcej informacji można uzyskać na stronie wsparcia Microsoft.

....................................................

Sprawdź czy adres strony w oknie przeglądarki w czasie logowania wygląda następująco:      https://bslubartow24.pl

Dane autoryzacyjne służące do Logowania pozostają bez zmian!!!

System dostępny jest z każdej platformy sprzętowej (PC, tablet, smartfon, a nawet smart TV) wystarczy tylko zwykła przeglądarka internetowa.

Prosimy zwracać uwagę, czy połączenie odbywa się na stronie usług BS24, tj. w bezpiecznym i zaufanym połączeniu (kłódka), chronionym certyfikatem SSL wystawionym dla zaufanego dostawcy.  Więcej na temat bezpieczeństwa link...